Per Bränneby prezident Asociácie inžinierov v SAABe a jeho predchodca Hakan Danielsson zaslali otvorený list, ktorým oboznamujú verejnosť s postojom inžinierov k súčasnej situácii v automobilke.
I keď by sa niekomu mohlo zdať, že inžinieri sú na tom lepšie ako ostatní zamestnanci keďže si zo svojich platov môžu dovoliť preklenúť dva mesiace bez výplaty a v najhoršom prípade si bez väčších ťažkostí nájdu nové zamestnanie, nie je to v skutočnosti dôvod prečo ako jedni z mála nepodali na svojho zamestnávateľa žiadosť na konkurz. Vo švédskej tlači sa často objavujú „dobré rady“, podľa ktorých by mali inžinieri prejsť do konkurenčnej automobilky Volvo. Odkiaľ teda pramení ich dôvera vo firmu, v ktorej pracujú a prečo veria v úspešný koniec tejto anabázy?
Veríme predovšetkým produktu, ktorý sme vyvinuli. Dali sme do neho to najlepšie čo v nás je a túžime vidieť verných zákazníkov jazdiť v našich autách. Tí, ktorí odpisujú SAAB zabudli na dlhé obdobie existencie značky pod GM a hanlivý prívlastok stratový. No i v tomto čase sme prinášali pokrokové technológie, z ktorých profitoval materský koncern. Oddelenie od GM nás naplnilo novou dôverou a výzvami do budúcnosti.
SAAB je dôležitý pre švédsky automobilový priemysel a ten zase pre švédsku ekonomiku. Dá sa povedať, že tento priemysel je pre krajinu 10 krát dôležitejší ako je tomu v ostatných európskych krajinách. SAAB je uznávaný nielen kontraktormi, ale aj ďalšími tromi miestnymi výrobcami. Naviac SAAB disponuje jedným z najmodernejším výrobným zázemím v Európe.
Sme prekvapení neskorou reakciou švédskej vlády. Pred Vianocami 2009 sa skôr riešili možné následky zatvorenia továrne ako záchrana firmy a rokovanie z americkou vládou. Minister vtedy označili veternú energiu za možnú náhradu výrobného programu. Nebol to dobrý signál. Našťastie to je už len história. Dnes sú hlavnými aktívami lojálni pracovníci a moderné produktové portfólio. Čas na reštrukturalizáciu musí byť využitý veľmi aktívne. Kapitál príde od čínskych partnerov čo napomôže opätovnému spusteniu výroby. Prečo majú Číňania záujem vstúpiť do firmy? Vidia to čo my. Malá firma s obmedzenými zdrojmi, ale produkujúca pokrokové automobily.
Teraz potrebujeme podporu výkonných autorít, politických subjektov a akcionárov na dosiahnutie finálneho úspechu.
Zdroj: SAABUNITED
Voľný preklad: Tomáš
Veríme predovšetkým produktu, ktorý sme vyvinuli. Dali sme do neho to najlepšie čo v nás je a túžime vidieť verných zákazníkov jazdiť v našich autách. Tí, ktorí odpisujú SAAB zabudli na dlhé obdobie existencie značky pod GM a hanlivý prívlastok stratový. No i v tomto čase sme prinášali pokrokové technológie, z ktorých profitoval materský koncern. Oddelenie od GM nás naplnilo novou dôverou a výzvami do budúcnosti.
SAAB je dôležitý pre švédsky automobilový priemysel a ten zase pre švédsku ekonomiku. Dá sa povedať, že tento priemysel je pre krajinu 10 krát dôležitejší ako je tomu v ostatných európskych krajinách. SAAB je uznávaný nielen kontraktormi, ale aj ďalšími tromi miestnymi výrobcami. Naviac SAAB disponuje jedným z najmodernejším výrobným zázemím v Európe.
Sme prekvapení neskorou reakciou švédskej vlády. Pred Vianocami 2009 sa skôr riešili možné následky zatvorenia továrne ako záchrana firmy a rokovanie z americkou vládou. Minister vtedy označili veternú energiu za možnú náhradu výrobného programu. Nebol to dobrý signál. Našťastie to je už len história. Dnes sú hlavnými aktívami lojálni pracovníci a moderné produktové portfólio. Čas na reštrukturalizáciu musí byť využitý veľmi aktívne. Kapitál príde od čínskych partnerov čo napomôže opätovnému spusteniu výroby. Prečo majú Číňania záujem vstúpiť do firmy? Vidia to čo my. Malá firma s obmedzenými zdrojmi, ale produkujúca pokrokové automobily.
Teraz potrebujeme podporu výkonných autorít, politických subjektov a akcionárov na dosiahnutie finálneho úspechu.
Zdroj: SAABUNITED
Voľný preklad: Tomáš