SAAB CLUB SLOVAKIA

Komu je určená nová 9-4X?

Napriek tomu, že v poslednej dobe všetci pozorne sledujeme postupne uvoľňované informácie o pripravovanom novom modeli SAAB 9-5 Sport Combi, ktorý mimochodom vyzerá veľmi atraktívne, pokladáme za vhodné vrátiť sa k niektorým zaujímavým informáciám týkajúcim sa modelu 9-4X.
9-4XSAAB 9-4X je aktuálne najnovším prírastkom automobilky. Svetovú premiéru absolvoval na minuloročnom autosalóne v Los Angeles. Treba podotknúť, že nie náhodne. Tento crossover vyvíjaný ešte počas pôsobenia značky pod koncernom GM a zdieľajúci spoločné komponenty s Cadillacom SRX  je produkt vyžiadaný severoamerickým trhom. Keďže sa už popísalo o tomto aute hodne, zamerajme sa na fakty dávajúce odpoveď na mnohé kritiky spoza opačného brehu Atlantiku.  A čoho sa týkajú? Bezo sporu pohonných agregátov, resp. absencie dieselového motoru.
Dnes už bývalý riaditeľ Saab Cars North America Mike Colleran vysvetľuje: „Tento typ crossoveru je veľmi žiadaný na americkom trhu. Potrebujeme preto vozidlo, ktoré ponesie všetky charakteristické znaky saabu, tak ako to od nás naši zákazníci očakávajú.“ Doplňme, že pán Colleran nemal na mysli len zákazníkov saabu, ale aj tých z radov BMW X3 a Audi Q5.
Jan Ake Jonsson počas interview  v Los Angelees odhalil najbližšie plány: „V roku 2011 plánujeme vyrobiť 12 500 kusov. Predpokladáme, že až 9 400 áut sa predá v USA. O zvyšok sa podelí hlavne Brazília, Čína, Rusko a niektoré európske krajiny.“ Jonsson označil tento plán ako konzervatívny. „Nespochybňujeme šance tohto modelu, ale snažíme sa byť zodpovední pri nastavení objemu výroby,“ dodal. Podľa informácii zverejnenými Victorom Mullerom, by mala výroba 9-4X v roku 2012 dosiahnuť 15 000 – 20 000 kusov.
Z uvedeného jasne vyplýva, že tento model bol od úplného počiatku určený pre USA a niekoľko ďalších rýchlo sa rozvíjajúcich krajín. Preto otázka dieselového pohonu nebola na programe dňa. Pre nevyliečiteľných optimistov ešte pripájame výrok Jan Ake Jonssona: „ Nie je pravdepodobné, že model 9-4X sa bude ponúkať s dieselovým motorom. SAAB má iné modely s takýmto pohonom. Dnešná životnosť modelov sa pohybuje okolo 5-6 rokov. Ak by sme chceli použiť dieselový motor, musíme ho získať, testovať, inštalovať, znovu testovať a to sme už 2 roky do konca životnosti modelu, ktoré nezabezpečia návratnosť investície.“
Záverom len trpká poznámka. V roku 2010 sa v USA uviedlo na trh až 13 nových dieselovýchmodelov!
Autor: J35
Exit mobile version