sobota, 20.apríl 2024
ÚvodVšeobecnéNEVS podal návrh na vyplatenie veriteľov. SAAB má prejsť do rúk Mahindry!

NEVS podal návrh na vyplatenie veriteľov. SAAB má prejsť do rúk Mahindry!

-

National Electric Vehicle Sweden AB – NEVS podal návrh na vyplatenie veriteľov a s tým spojený návrh na ukončenie procesu reorganizácie. Odsúhlasenie týchto súvisiacich návrhov vytvorí podmienky pre dokončenie prebiehajúcich vyjednávaní s dvoma významnými automobilovými spoločnosťami a implementáciou nového podnikateľského plánu spoločne s partnermi a vlastníkmi. Majitelia spoločnosti NEVS a manažment spoločnosti zistil, že bez ukončenia reorganizácie, v ktorej sa SAAB nachádza niekoľko mesiacov, nie je možné ukončiť rokovania so zdarným koncom.

Rokovania, ktoré práve finišujú sú zamerané v dvoch smeroch. Prvým je vytvorenie joint venture v závode v Trollhattane a druhý je na predstavenie nových majoritných akcionárov v spoločnosti NEVS s plánom vytvoriť z automobilov značky SAAB celosvetový prémiový produkt.

Návrh vyplatenia veriteľov je postavený tak, že z celkového počtu 573 veriteľov bude 469-tim z nich vyplatených 100 % z ich pohľadávok. Pri ďalších 104 veriteľoch, ktorých pohľadávky prekročili 500 000 SEK (52 000 eur) pôjde o 50 % vyplatenia pohľadávok.

NEVS bol v reorganizácii (podobné nášmu pojmu reštrukturalizácia) potom, čo čínsky vlastník zbankrotoval. Automobilka viac nedostávala žiadne peniaze a musela pozastaviť výrobu. Z pôvodne očakávaného niekoľko týždňového pozastavenia sa stalo úplné zastavenie výroby a prepustenie všetkých nekmeňových zamestnancov.

NEVS nedokázal platiť faktúry, a preto dodávatelia stopli dodávky, čím spôsobili, že automobilka nemala z čoho vyrábať.

NEVS sa okamžite obrátil na dva automobilové koncerny, menovite DongFeng v Číne a Mahindru, ktoré už predtým mali o SAAB záujem. S Mahindrou niekoľko mesiacov NEVS rokoval a dohadoval podmienky pre záchranu spoločnosti. Cieľom je začleniť NEVS do koncernu Mahindra a tým zabezpečiť budúcnosť automobilky SAAB. Mahindra sa netajila tým, že o značku SAAB a jej patenty má obrovský záujem. Mahindra vlastní napríklad automobilku SangYong, ktorá sa pred niekoľkými mesiacmi dočkala reštartu.

Medzitým však SAAB AB výrobca lietadiel a zbraňových systémov zobral spoločnosti NEVS práva na značku SAAB z jediného dôvodu – diskusie o bankrote SAABu výrazne poškodzovali dobré meno spoločnosti SAAB AB. Mahindra teda rokuje aj so SAAB AB a keďže majú majitelia k sebe blízko (zbrane) je takmer isté, že sa po odkúpení spoločnosti všetko vráti do poriadku a to ako v prípade používania loga, tak i názvu SAAB.

 

TEXT: NEVS

Ján Hargaš

Predchádzajúci článok
Ďalší článok

7 KOMENTÁRE

  1. Kiež by to bola paralela k story Jaguar-Tata. Je síce pravda, že Tata je iný kaliber ako Mahindra a naskakovala síce nie priam do šinkanzenu, ale aspoň do slušného icečka. Mahindru však čaká obrazne drezina bez motora. No chcem len povedať, že vývoj nového auta trvá cca 5 rokov a stojí cca 5 mld.€ a keďže v Trollhättane nie je na čom stavať, tak toho optimizmu veľa neostáva. Ale ako napísal Placák, ostáva nám len veriť.

  2. neverim alternative vlastného vyvoja. to by bola sebevrazda. najskôr planuju nejaky implantat. dufam, ze nie z Rise stredu 🙁

Napísať odpoveď pre supg Zrušenie odpovede

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno

National Electric Vehicle Sweden AB – NEVS podal návrh na vyplatenie veriteľov a s tým spojený návrh na ukončenie procesu reorganizácie. Odsúhlasenie týchto súvisiacich návrhov vytvorí podmienky pre dokončenie prebiehajúcich vyjednávaní s dvoma významnými automobilovými spoločnosťami a implementáciou nového podnikateľského plánu spoločne s partnermi a vlastníkmi. Majitelia spoločnosti NEVS a manažment spoločnosti zistil, že bez ukončenia reorganizácie, v ktorej sa SAAB nachádza niekoľko mesiacov, nie je možné ukončiť rokovania so zdarným koncom.

Rokovania, ktoré práve finišujú sú zamerané v dvoch smeroch. Prvým je vytvorenie joint venture v závode v Trollhattane a druhý je na predstavenie nových majoritných akcionárov v spoločnosti NEVS s plánom vytvoriť z automobilov značky SAAB celosvetový prémiový produkt.

Návrh vyplatenia veriteľov je postavený tak, že z celkového počtu 573 veriteľov bude 469-tim z nich vyplatených 100 % z ich pohľadávok. Pri ďalších 104 veriteľoch, ktorých pohľadávky prekročili 500 000 SEK (52 000 eur) pôjde o 50 % vyplatenia pohľadávok.

NEVS bol v reorganizácii (podobné nášmu pojmu reštrukturalizácia) potom, čo čínsky vlastník zbankrotoval. Automobilka viac nedostávala žiadne peniaze a musela pozastaviť výrobu. Z pôvodne očakávaného niekoľko týždňového pozastavenia sa stalo úplné zastavenie výroby a prepustenie všetkých nekmeňových zamestnancov.

NEVS nedokázal platiť faktúry, a preto dodávatelia stopli dodávky, čím spôsobili, že automobilka nemala z čoho vyrábať.

NEVS sa okamžite obrátil na dva automobilové koncerny, menovite DongFeng v Číne a Mahindru, ktoré už predtým mali o SAAB záujem. S Mahindrou niekoľko mesiacov NEVS rokoval a dohadoval podmienky pre záchranu spoločnosti. Cieľom je začleniť NEVS do koncernu Mahindra a tým zabezpečiť budúcnosť automobilky SAAB. Mahindra sa netajila tým, že o značku SAAB a jej patenty má obrovský záujem. Mahindra vlastní napríklad automobilku SangYong, ktorá sa pred niekoľkými mesiacmi dočkala reštartu.

Medzitým však SAAB AB výrobca lietadiel a zbraňových systémov zobral spoločnosti NEVS práva na značku SAAB z jediného dôvodu – diskusie o bankrote SAABu výrazne poškodzovali dobré meno spoločnosti SAAB AB. Mahindra teda rokuje aj so SAAB AB a keďže majú majitelia k sebe blízko (zbrane) je takmer isté, že sa po odkúpení spoločnosti všetko vráti do poriadku a to ako v prípade používania loga, tak i názvu SAAB.

 

TEXT: NEVS

Ján Hargaš