SAAB CLUB SLOVAKIA

Spoliehate sa na airbag?

Mnohí z vás sledujú vleklú kauzu týkajúcu sa chybných inflátorov airbagov značky Takata. Od apríla 2013 sa pôvodný počet značiek, ktorých sa problém týka rozrástol zo šiestich na bezmála dva tucty. Problematický inflátor môže spôsobiť explóziu kovových úlomkov do kabíny vozidla. Inými slovami vankúš, ktorý by mal zachrániť váš život ho môže poľahky preniesť na tú druhú stranu. Táto „infekcia“ už postihla viac ako 41 miliónov áut. Že ide o skutočne diskonfortnú záležitosť dokumentuje i zúfalý zámer Toyoty demontovať spolujazdcov airbag a sedadlo vybaviť nápisom „Zákaz používať“. 16.2.2016 na rozsiahly zoznam potencionálne nebezpečných vozidiel pribudol žiaľ i SAAB. Podľa zistení GM problematické airbagy sa môžu nachádzať v nasledovných modeloch:
9-3  rok výroby 2003 – 2011
9-5  rok výroby 2010 – 2011
Kto a či vôbec zvolá majiteľov týchto zombíkov do servisu za účelom kontroly tak nepodstatného zariadenia akým je airbag môžeme len hádať. Koniec koncom ide len o život.
Autor: J35

Exit mobile version