pondelok, 23.november 2020
Úvod Všeobecné Spoliehate sa na airbag?

Spoliehate sa na airbag?

-

Mnohí z vás sledujú vleklú kauzu týkajúcu sa chybných inflátorov airbagov značky Takata. Od apríla 2013 sa pôvodný počet značiek, ktorých sa problém týka rozrástol zo šiestich na bezmála dva tucty. Problematický inflátor môže spôsobiť explóziu kovových úlomkov do kabíny vozidla. Inými slovami vankúš, ktorý by mal zachrániť váš život ho môže poľahky preniesť na tú druhú stranu. Táto „infekcia“ už postihla viac ako 41 miliónov áut. Že ide o skutočne diskonfortnú záležitosť dokumentuje i zúfalý zámer Toyoty demontovať spolujazdcov airbag a sedadlo vybaviť nápisom „Zákaz používať“. 16.2.2016 na rozsiahly zoznam potencionálne nebezpečných vozidiel pribudol žiaľ i SAAB. Podľa zistení GM problematické airbagy sa môžu nachádzať v nasledovných modeloch:
9-3  rok výroby 2003 – 2011
9-5  rok výroby 2010 – 2011
Kto a či vôbec zvolá majiteľov týchto zombíkov do servisu za účelom kontroly tak nepodstatného zariadenia akým je airbag môžeme len hádať. Koniec koncom ide len o život.
Autor: J35

Predchádzajúci článokOpäť na poprednom mieste.
Ďalší článokToto nás vždy poteší.

5 KOMENTÁRE

  1. co sa General Motors zvolavaciek tyka, podla VINka Vam to moze ukazat tu:
    https://my.gm.com/recalls
    tato zvolavacka je (zatial?) orientovana len pre USA a Kanadu. pokial sa ale nemylim, rovnake airbagy ako v NG93 2003-2011 maju aj 95 posledny facelift, tzv. Dame Edna, no tie sa nikde nespominaju. Madarske zastupenie sa zatial nijako nevyjadrilo, vraj sami zistuju.

    • to je sice pravda, ze zvolavacka je za mlákou akurát si nemyslim, ze pre us trh sa v trollhattane montovali ine bagy ako pre eu. rozdiel vidim v tom, ze v amerike maju bobky z toho, ze v pripade zranenia z nich vysudia aj kostnu dren. preto sa gm tvari, ze to chce riesit. a europa? nezaujem.

  2. Ten link pre zistenie VIN som už skúšal, ale vždy mi to vypísalo, že nesprávne VIN číslo. Ak je niečo nesprávne tak evidentne GM. Opáčil som aj servis a ešte som ani nedopovedal a už som si vypočul, že servis nič nepreplatí :-). Toľko prekvapení naraz :-)))).

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno

Mnohí z vás sledujú vleklú kauzu týkajúcu sa chybných inflátorov airbagov značky Takata. Od apríla 2013 sa pôvodný počet značiek, ktorých sa problém týka rozrástol zo šiestich na bezmála dva tucty. Problematický inflátor môže spôsobiť explóziu kovových úlomkov do kabíny vozidla. Inými slovami vankúš, ktorý by mal zachrániť váš život ho môže poľahky preniesť na tú druhú stranu. Táto „infekcia“ už postihla viac ako 41 miliónov áut. Že ide o skutočne diskonfortnú záležitosť dokumentuje i zúfalý zámer Toyoty demontovať spolujazdcov airbag a sedadlo vybaviť nápisom „Zákaz používať“. 16.2.2016 na rozsiahly zoznam potencionálne nebezpečných vozidiel pribudol žiaľ i SAAB. Podľa zistení GM problematické airbagy sa môžu nachádzať v nasledovných modeloch:
9-3  rok výroby 2003 – 2011
9-5  rok výroby 2010 – 2011
Kto a či vôbec zvolá majiteľov týchto zombíkov do servisu za účelom kontroly tak nepodstatného zariadenia akým je airbag môžeme len hádať. Koniec koncom ide len o život.
Autor: J35