pondelok, 25.november 2024
ÚvodVšeobecnéSuper tajný projekt

Super tajný projekt

-

Nový majiteľ znacky SAAB Victor Muller nechtiac prezradil pripravované kladivo na konkurenciu.
Zdroj blízky k Victorovi Mullerovi potvrdil nášmu klubu, že pri rokovaniach s BMW o možných dodávkach benzínových prepĺňaných motorov pre budúce modely saabov prišlo k pikantnej situácii. BMW trvá na podmienke, že predmetom kooperácie budú výlučne benzínové pohonné jednotky. Dôvodom je snaha BMW nevytvárať si konkurenciu k svojim všeobecne vysoko hodnoteným vznetovým verziám športovo ľadených vozidiel. Podľa nášho zdroja Victor Muller reagoval na túto podmienku s náznakom mierneho pobavenia. Sebavedomosť jemu vlastná mu však nebola tentokrát dobrým radcom.
Urobil niekoľko náznakov, ktoré mali „upokojiť“ šéfa BMW, že SAAB nebude naliehať na dodávky vznetových pohonných jednotiek. Na základe tejto indície začali spravodajské zložky z Mníchova pátrať po odpovedi na otázku: Ide len o samoľúbosť šéfa SAABu, alebo je za jeho tajomným úsmevom aj čosi viac? Výsledok je pre pohlavárov z BMW priam šokujúci. Ukázalo sa, že SAAB v svojich laboratóriach v Trollhättane tajne vyvíja revolučný vznetový šesťválcový agregát. O vývoji, ktorý začal v roku 2007 a bol financovaný švédskym národným inštitútom pre inovatívne technológie nebol informovaný ani vtedajší majiteľ firmy SAAB americký GM.
Pozrime sa teda bližšie na tento „zázračný agregát“. Na rozdieľ od konkurencie ide o plochú stavbu typu „boxer“. To umožnilo inžinierom zo saabu premiestniť ťažisko tesne nad vozovku, čím sa docielili výborné jazdné vlastnosti. Motor má priame ultravysokotlaké vstrekovanie Common rail najnovšej generácie. Dávkovanie paliva prebieha v malých a rýchlich sekvenciách, čo výrazne optimalizuje priebeh krútiaceho momentu. Motor je „dopovaný“ 2 turbodúchadlami a 2 kompresormi. Takáto konštrukcia je absolútnou novinkou v stavbe dieselových motorov. Blok motora je odliaty z horčíkových zliatin. Najviac namáhané diely sú vystužené titánom. Nie je preto divu, že takto skonštruovaný agregát dosahuje zo svojho objemu 2999 cm3 nasledovné parametre:

Výkon 355 PS
Max. krútiaci moment 750 Nm
Max. rýchlosť 250 km/h   elekt. limitovaná
Zrýchlenie 0-100km/h 4,9 s
Kombinovaná spotreba 6,9 l/100km

*údaje sú pre model 9-5 Draken TTiD6 XWD
No nečudo, že táto správa spôsobila zdesenie v Mníchove a ďalších dvoch nemeckých mestách.
– preklad- J35

Predchádzajúci článok
Ďalší článok
Nový majiteľ znacky SAAB Victor Muller nechtiac prezradil pripravované kladivo na konkurenciu. Zdroj blízky k Victorovi Mullerovi potvrdil nášmu klubu, že pri rokovaniach s BMW o možných dodávkach benzínových prepĺňaných motorov pre budúce modely saabov prišlo k pikantnej situácii. BMW trvá na podmienke, že predmetom kooperácie budú výlučne benzínové pohonné jednotky. Dôvodom je snaha BMW nevytvárať si konkurenciu k svojim všeobecne vysoko hodnoteným vznetovým verziám športovo ľadených vozidiel. Podľa nášho zdroja Victor Muller reagoval na túto podmienku s náznakom mierneho pobavenia. Sebavedomosť jemu vlastná mu však nebola tentokrát dobrým radcom. Urobil niekoľko náznakov, ktoré mali "upokojiť" šéfa BMW, že SAAB nebude naliehať na dodávky vznetových pohonných jednotiek. Na základe tejto indície začali spravodajské zložky z Mníchova pátrať po odpovedi na otázku: Ide len o samoľúbosť šéfa SAABu, alebo je za jeho tajomným úsmevom aj čosi viac? Výsledok je pre pohlavárov z BMW priam šokujúci. Ukázalo sa, že SAAB v svojich laboratóriach v Trollhättane tajne vyvíja revolučný vznetový šesťválcový agregát. O vývoji, ktorý začal v roku 2007 a bol financovaný švédskym národným inštitútom pre inovatívne technológie nebol informovaný ani vtedajší majiteľ firmy SAAB americký GM. Pozrime sa teda bližšie na tento "zázračný agregát". Na rozdieľ od konkurencie ide o plochú stavbu typu "boxer". To umožnilo inžinierom zo saabu premiestniť ťažisko tesne nad vozovku, čím sa docielili výborné jazdné vlastnosti. Motor má priame ultravysokotlaké vstrekovanie Common rail najnovšej generácie. Dávkovanie paliva prebieha v malých a rýchlich sekvenciách, čo výrazne optimalizuje priebeh krútiaceho momentu. Motor je "dopovaný" 2 turbodúchadlami a 2 kompresormi. Takáto konštrukcia je absolútnou novinkou v stavbe dieselových motorov. Blok motora je odliaty z horčíkových zliatin. Najviac namáhané diely sú vystužené titánom. Nie je preto divu, že takto skonštruovaný agregát dosahuje zo svojho objemu 2999 cm3 nasledovné parametre:
Výkon 355 PS
Max. krútiaci moment 750 Nm
Max. rýchlosť 250 km/h   elekt. limitovaná
Zrýchlenie 0-100km/h 4,9 s
Kombinovaná spotreba 6,9 l/100km
*údaje sú pre model 9-5 Draken TTiD6 XWD No nečudo, že táto správa spôsobila zdesenie v Mníchove a ďalších dvoch nemeckých mestách. - preklad- J35