piatok, 26.apríl 2024
ÚvodUncategorizedDočkali sme sa!

Dočkali sme sa!

-

Trpezlivosť ruže prináša. Koniec koncom 10 rokov je v škandinávskom ponímaní relatívne krátky čas. Toľko ubehlo od potupného prevzatia torza kedysi slávnej automobilky čudesným zoskupením čínskych podnikateľov pod názvom NEVS. Jeho štruktúra bola rovnako zahmlená ako jeho plány s nešťastným výrobcom áut. Obchodní partneri z Ríše stredu sa v ňom striedali tak často, ako bolo potrebné na pomätenie verejnosti a daňových úradov. Ale nakoniec sa zadarilo. Svetlo sveta uzrelo to, čo je obsahom  názvu „automobilky“ – National Electric Vehicle Sweden. V tomto smere niet čo vytknúť.  Je to elektrické auto? Je! Je švédske? Povedzme, že tak trochu. Akurát to národné tam nepekne kričí vzhľadom na „snahy“ švédskej vlády pri záchrane pôvodnej firmy.

Pozeráte sa na prvú 9-3EV v našich končinách. I keď nejde o projekt EV na zelenej lúke, keďže vychádza  z auta pôvodne určeného pre spaľovacie motory, podarilo sa dosiahnuť na daný segment ozaj nízku hmotnosť. Auto váži len 1650kg. To mu umožňuje napriek malému akumulátoru dojazd atakujúci až 1000 km. Rýchlosť dobíjania je nadštandardná a electric-headov prekvapí 12V palubná sieť. Výhodou je menšie prehrievanie a možnosť použitia subtílnejšej kabeláže.

Jazdné parametre sú viac ako postačujúce. 9-3 EV zrýchľuje z pokoja na 100km/h za slušných 7 sekúnd a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 235km/h. Pri rozumnej a predvídavej jazde sa dá dosiahnuť spotreba 5,6kWh/100km o čom sa môže konkurencii len snívať. Asynchrónny motor poháňa prednú nápravu, na ktorú prenáša 210k a masívnych 450Nm. Cieľom konštruktérov bolo zachovať šoférsky typ auta a preto siahli po šesťstupňovej manuálnej prevodovke. Tí nostalgickejší  majú dokonca možnosť zájsť na najbližšiu čerpaciu stanicu a natakovať 60l nafty. Okrem príjemnej arómy zabránia tak riziku nekontrolovaného hromadenia obeživa v svojich peňaženkách.  

Po dizajnovej stránke ostáva našťastie všetko po starom, presnejšie veľmi starom. Auto ani zďaleka nepripomína súčasné bezpohlavné elektromobily, naopak akcent škandinávskeho minimalistického dizajnu s odkazom na leteckú históriu značky je jednoznačný. Dizajnéri sa našťastie vyhli súčasnému trápnemu trendu, kedy prémiové značky „vylepšujú“ vzhľad svojich áut falošnými koncovkami výfukov.  Akoby im chceli ukázať vztýčený prostredník, 9-3EV sa pýši skutočnými dvomi 3 palcovými výfukmi. Takto sa to do psej matere robí!

Wallbox komunikuje s 22kW vstavanou AC nabíjačkou
Invertor vzišiel zo spolupráce NEVS – Nissan
Posledné kilowatthodiny.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno

Trpezlivosť ruže prináša. Koniec koncom 10 rokov je v škandinávskom ponímaní relatívne krátky čas. Toľko ubehlo od potupného prevzatia torza kedysi slávnej automobilky čudesným zoskupením čínskych podnikateľov pod názvom NEVS. Jeho štruktúra bola rovnako zahmlená ako jeho plány s nešťastným výrobcom áut. Obchodní partneri z Ríše stredu sa v ňom striedali tak často, ako bolo potrebné na pomätenie verejnosti a daňových úradov. Ale nakoniec sa zadarilo. Svetlo sveta uzrelo to, čo je obsahom  názvu „automobilky“ – National Electric Vehicle Sweden. V tomto smere niet čo vytknúť.  Je to elektrické auto? Je! Je švédske? Povedzme, že tak trochu. Akurát to národné tam nepekne kričí vzhľadom na „snahy“ švédskej vlády pri záchrane pôvodnej firmy.

Pozeráte sa na prvú 9-3EV v našich končinách. I keď nejde o projekt EV na zelenej lúke, keďže vychádza  z auta pôvodne určeného pre spaľovacie motory, podarilo sa dosiahnuť na daný segment ozaj nízku hmotnosť. Auto váži len 1650kg. To mu umožňuje napriek malému akumulátoru dojazd atakujúci až 1000 km. Rýchlosť dobíjania je nadštandardná a electric-headov prekvapí 12V palubná sieť. Výhodou je menšie prehrievanie a možnosť použitia subtílnejšej kabeláže.

Jazdné parametre sú viac ako postačujúce. 9-3 EV zrýchľuje z pokoja na 100km/h za slušných 7 sekúnd a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 235km/h. Pri rozumnej a predvídavej jazde sa dá dosiahnuť spotreba 5,6kWh/100km o čom sa môže konkurencii len snívať. Asynchrónny motor poháňa prednú nápravu, na ktorú prenáša 210k a masívnych 450Nm. Cieľom konštruktérov bolo zachovať šoférsky typ auta a preto siahli po šesťstupňovej manuálnej prevodovke. Tí nostalgickejší  majú dokonca možnosť zájsť na najbližšiu čerpaciu stanicu a natakovať 60l nafty. Okrem príjemnej arómy zabránia tak riziku nekontrolovaného hromadenia obeživa v svojich peňaženkách.  

Po dizajnovej stránke ostáva našťastie všetko po starom, presnejšie veľmi starom. Auto ani zďaleka nepripomína súčasné bezpohlavné elektromobily, naopak akcent škandinávskeho minimalistického dizajnu s odkazom na leteckú históriu značky je jednoznačný. Dizajnéri sa našťastie vyhli súčasnému trápnemu trendu, kedy prémiové značky „vylepšujú“ vzhľad svojich áut falošnými koncovkami výfukov.  Akoby im chceli ukázať vztýčený prostredník, 9-3EV sa pýši skutočnými dvomi 3 palcovými výfukmi. Takto sa to do psej matere robí!

Wallbox komunikuje s 22kW vstavanou AC nabíjačkou
Invertor vzišiel zo spolupráce NEVS - Nissan
Posledné kilowatthodiny.