piatok, 29.marec 2024
ÚvodVšeobecnéĎalší dielik v čínskom puzzle?

Ďalší dielik v čínskom puzzle?

-

Podľa posledných správ by novým akcionárom automobilky mala byť i Bank of China.
Túto prekvapivú správu priniesla v posledných dňoch agentúra Reuters. Ako je známe, GM nesúhlasí s predajom 100% akcií čínskym firmám Pang Da Automobile Trade Co. a Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Dôvodom je obava, že technológia GM sa dostane do rúk konkurencie. GM vyrába a treba objektívne priznať, že dosť úspešne, svoje modely prostredníctvom štátnej automobilky SAIC. Koncern pohrozil, že pokiaľ by k predaju prišlo, zastaví svoje dodávky technológií a dielov. China Business News informovali, že GM neodsúhlasí vyšší podiel akcií v rukách Pang Da Automobile Trade Co.resp. Zhejiang Youngman Lotus Automobile ako 20%.
Bank of China je v Číne podľa trhovej hodnoty štvrtou najväčšou bankou. V transakcii by mala nahradiť firmu Pang Da Automobile Trade Co. a získať podiel pod 50%. O týchto plánoch údajne rokuje s GM nechvalne známy Guy Lofalk priamo v Detroide.
Na jednej strane je nepochybné, že takýto partner by poľahky vyriešil súčasné finančné problémy automobilky a dokázal zabezpečiť stabilné financovanie vývoja nových modelov, ktoré SAAB tak naliehavo potrebuje. Na strane druhej by táto konštelácia firmy priniesla pre GM ešte statnejšieho konkurenta na čínskom trhu. Kladieme si teda otázku, prečo by GM, ktorý už niekoľkokrát prezentoval svoj macošský vzťah k švédskej automobilke, podporil takéto riešenie.
Autor: J35

BOC1

Podľa posledných správ by novým akcionárom automobilky mala byť i Bank of China.
Túto prekvapivú správu priniesla v posledných dňoch agentúra Reuters. Ako je známe, GM nesúhlasí s predajom 100% akcií čínskym firmám Pang Da Automobile Trade Co. a Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Dôvodom je obava, že technológia GM sa dostane do rúk konkurencie. GM vyrába a treba objektívne priznať, že dosť úspešne, svoje modely prostredníctvom štátnej automobilky SAIC. Koncern pohrozil, že pokiaľ by k predaju prišlo, zastaví svoje dodávky technológií a dielov. China Business News informovali, že GM neodsúhlasí vyšší podiel akcií v rukách Pang Da Automobile Trade Co.resp. Zhejiang Youngman Lotus Automobile ako 20%. Bank of China je v Číne podľa trhovej hodnoty štvrtou najväčšou bankou. V transakcii by mala nahradiť firmu Pang Da Automobile Trade Co. a získať podiel pod 50%. O týchto plánoch údajne rokuje s GM nechvalne známy Guy Lofalk priamo v Detroide. Na jednej strane je nepochybné, že takýto partner by poľahky vyriešil súčasné finančné problémy automobilky a dokázal zabezpečiť stabilné financovanie vývoja nových modelov, ktoré SAAB tak naliehavo potrebuje. Na strane druhej by táto konštelácia firmy priniesla pre GM ešte statnejšieho konkurenta na čínskom trhu. Kladieme si teda otázku, prečo by GM, ktorý už niekoľkokrát prezentoval svoj macošský vzťah k švédskej automobilke, podporil takéto riešenie. Autor: J35

BOC1