pondelok, 30.november 2020
Úvod Všeobecné Dráma pokračuje

Dráma pokračuje

-

V čase, kedy sa dozvedáme o príprave šrotovania nových áut a rozpredaja exponátov múzea v Trollhättane, prinášajú svetové agentúry ďalšie pokusy o záchranu automobilky.
view-from-of-blue-mosqueBloomberg a Reuters hlásia pokračovanie v rokovaniach s tureckým investičným fondom Brightwell Holdings. „Už veľmi skoro predložíme našu ponuku“ prisľúbil Zamier Ahmed, člen predstavenstva istanbulskej firmy. Brightwell investuje v energetike, doprave a technológiách. Má záujem o kúpu fabriky ako celku, keďže podľa vlastných vyjadrení plánuje ponechať výrobu v Trollhättane. Potrebuje však minimálne dva týždne na zmapovanie všetkých aktív a predloženie svojej ponuky. Či tento čas správcovia poskytnú, nie je známe.
Reuters v stredu oznámil, že aj čínsky Zhejiang Youngman Lotus Automobile pripravuje na budúci týždeň ponuku znejúcu na niekoľko miliárd SEK. Ako vieme, prípadnú transakciu musí schváliť okrem správcu konkurznej podstaty GM, EIB a švédska vláda.
Náš názor:
Záujem z Turecka možno niekoho prekvapí, ale má svoje pragmatické fundamenty. Automobilový priemysel v Turecku je na vzostupe a má masívnu podporu zo strany štátu. Existujú dokonca subvencie na nákup nových vozidiel. Na výrobe sa aktívne podieľa Mercedes Benz, Fiat, PSA, Renault, Opel, Honda, Hyundai i Toyota. Hlavným lákadlom je nenasýtený domáci dopyt, strategická poloha krajiny a lacná kvalifikovaná pracovná sila. A práve tu možno hľadať úskalia v procese záchrany švédskej automobilky. Je všeobecne známe, že výrobné náklady v Škandinávii patria medzi tie najvyššie. Brightwell by tak prišiel o všetky spomenuté výhody. Naviac, v krajine jeho pôvodu opäť figurujú aktivity koncernu GM, hrobára SAABu. No, nebuďme až tak pesimistickí…
Autor: J35
Zdroje: Bloomberg, Reuters
Predchádzajúci článokOdpočítavanie…
Ďalší článokProč zrovna Saab je sláb?
V čase, kedy sa dozvedáme o príprave šrotovania nových áut a rozpredaja exponátov múzea v Trollhättane, prinášajú svetové agentúry ďalšie pokusy o záchranu automobilky.
view-from-of-blue-mosqueBloomberg a Reuters hlásia pokračovanie v rokovaniach s tureckým investičným fondom Brightwell Holdings. „Už veľmi skoro predložíme našu ponuku“ prisľúbil Zamier Ahmed, člen predstavenstva istanbulskej firmy. Brightwell investuje v energetike, doprave a technológiách. Má záujem o kúpu fabriky ako celku, keďže podľa vlastných vyjadrení plánuje ponechať výrobu v Trollhättane. Potrebuje však minimálne dva týždne na zmapovanie všetkých aktív a predloženie svojej ponuky. Či tento čas správcovia poskytnú, nie je známe.
Reuters v stredu oznámil, že aj čínsky Zhejiang Youngman Lotus Automobile pripravuje na budúci týždeň ponuku znejúcu na niekoľko miliárd SEK. Ako vieme, prípadnú transakciu musí schváliť okrem správcu konkurznej podstaty GM, EIB a švédska vláda.
Náš názor:
Záujem z Turecka možno niekoho prekvapí, ale má svoje pragmatické fundamenty. Automobilový priemysel v Turecku je na vzostupe a má masívnu podporu zo strany štátu. Existujú dokonca subvencie na nákup nových vozidiel. Na výrobe sa aktívne podieľa Mercedes Benz, Fiat, PSA, Renault, Opel, Honda, Hyundai i Toyota. Hlavným lákadlom je nenasýtený domáci dopyt, strategická poloha krajiny a lacná kvalifikovaná pracovná sila. A práve tu možno hľadať úskalia v procese záchrany švédskej automobilky. Je všeobecne známe, že výrobné náklady v Škandinávii patria medzi tie najvyššie. Brightwell by tak prišiel o všetky spomenuté výhody. Naviac, v krajine jeho pôvodu opäť figurujú aktivity koncernu GM, hrobára SAABu. No, nebuďme až tak pesimistickí…
Autor: J35
Zdroje: Bloomberg, Reuters