utorok, 24.november 2020
Úvod Všeobecné IV Jurajski Rajd SAABowy očami Oveho jr. a Kaspera

IV Jurajski Rajd SAABowy očami Oveho jr. a Kaspera

-

Po roku sa nám opäť vrátilo teplé slnečné počasie a tým aj s možnosť odplachtovať naše SAABriá a predviesť ich okoliu.
Tentokrát sme SAABriácku sezónu začali v zostave dvoch našich 393 na IV. Jurajskom rajde v susednom Poľsku.
Začiatočné prípravy boli devastujúce. Obleva kvalitným saharským pieskom, ktorý bolo treba opatrne zmyť, a to pre istotu hneď dvakrát. Krásna čierna farba sa totiž zmenila na púštnu kamufláž.
Optimizmu nám nepridalo ani piatkové daždivé večerné počasie v Podlesiciach. Ráno to už však bolo o niečom inom. SAABy síce opršané, ale slniečko a príjemne teplo.
Na rajd sme sa vybrali, nevediac do čoho sa vrháme. Pri inštruktáži a vzhliadnutí itinerára na 2 etapy a 180 km jazdy po okolitých cestách a necestách nám zamrzol úsmev na tvárach a obaja sme sa zhodli, že to asi bez kvalitných navigátorov, ktorých sme v dobrej viere zanechali doma, nepôjde.
Pritúlili nás poľskí priatelia, takže sme to celé sledovali a užívali  zo zadných sedadiel ich áut. Bolo sa na čo pozerať. Súťaž ako sa patrí. Samozrejme, mobily boli k dispozícií pri hľadaní objektov z fotografií a na informovanie kolegov. Čo bolo však pre súťažiacich zákerne vymyslené, vedomostná súťaž sa odohrávala v miestach bez signálu, takže ujo Gúgel nepomohol. Pre dezorientáciu súťažiacich boli pripravené dve trasy. Fotili sa objekty, súťažilo sa v hode súčiastkami na presnosť…
Je nutné skonštatovať, že poľské autostrády sú špičkovej kvality. Cesty 2. a 3. triedy, ktoré sme mali možnosť okúsiť, sa kvalitou (resp. nekvalitou) vyrovnajú naším, ba sú aj horšie ako tie naše. Čo sa nám zdalo byť pragmatické z finančného, ako aj bezpečnostného hľadiska, boli „dedinské zaplátané tankodromy“ rýchlejšie ako 50-tkou sa nedalo ísť, aj to bolo niekedy až -až.
Celé preteky boli sledované cez GPS aplikáciu so stanoveným časom príchodu. Naša posádka to zvládla s 2-minútovým oneskorením aj s opravou drobnej poruchy na našom Krokovi (900).
Vyhodnotenie 59 súťažných vozidiel prebiehalo v príjemnej grilovačkovej atmosfére.
V nedeľu sme v kolóne navštívili predajňu ojazdených automobilov v Malutkie so súkromnou zbierkou oldtimerov a iných relikvií. V slnečnom počasí a vetre vo vlasoch sme sa po príjemne strávenom víkende vydali na cestu domov.
Kasper a Ove jr.
 
https://photos.app.goo.gl/i9K1ZdOQblm0tasD2
https://ovejr.rajce.idnes.cz/IV.Jurajsky_Rajd

3 KOMENTÁRE

    • Itinerár bol v polštine, čo nás však prekvapilo, organizátori pripravili aj anglickú mutáciu.
      Super akcia pre vyšantenie sa SAABikov aj s posádkami

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno

Po roku sa nám opäť vrátilo teplé slnečné počasie a tým aj s možnosť odplachtovať naše SAABriá a predviesť ich okoliu.
Tentokrát sme SAABriácku sezónu začali v zostave dvoch našich 393 na IV. Jurajskom rajde v susednom Poľsku.
Začiatočné prípravy boli devastujúce. Obleva kvalitným saharským pieskom, ktorý bolo treba opatrne zmyť, a to pre istotu hneď dvakrát. Krásna čierna farba sa totiž zmenila na púštnu kamufláž.
Optimizmu nám nepridalo ani piatkové daždivé večerné počasie v Podlesiciach. Ráno to už však bolo o niečom inom. SAABy síce opršané, ale slniečko a príjemne teplo.
Na rajd sme sa vybrali, nevediac do čoho sa vrháme. Pri inštruktáži a vzhliadnutí itinerára na 2 etapy a 180 km jazdy po okolitých cestách a necestách nám zamrzol úsmev na tvárach a obaja sme sa zhodli, že to asi bez kvalitných navigátorov, ktorých sme v dobrej viere zanechali doma, nepôjde.
Pritúlili nás poľskí priatelia, takže sme to celé sledovali a užívali  zo zadných sedadiel ich áut. Bolo sa na čo pozerať. Súťaž ako sa patrí. Samozrejme, mobily boli k dispozícií pri hľadaní objektov z fotografií a na informovanie kolegov. Čo bolo však pre súťažiacich zákerne vymyslené, vedomostná súťaž sa odohrávala v miestach bez signálu, takže ujo Gúgel nepomohol. Pre dezorientáciu súťažiacich boli pripravené dve trasy. Fotili sa objekty, súťažilo sa v hode súčiastkami na presnosť…
Je nutné skonštatovať, že poľské autostrády sú špičkovej kvality. Cesty 2. a 3. triedy, ktoré sme mali možnosť okúsiť, sa kvalitou (resp. nekvalitou) vyrovnajú naším, ba sú aj horšie ako tie naše. Čo sa nám zdalo byť pragmatické z finančného, ako aj bezpečnostného hľadiska, boli „dedinské zaplátané tankodromy“ rýchlejšie ako 50-tkou sa nedalo ísť, aj to bolo niekedy až -až.
Celé preteky boli sledované cez GPS aplikáciu so stanoveným časom príchodu. Naša posádka to zvládla s 2-minútovým oneskorením aj s opravou drobnej poruchy na našom Krokovi (900).
Vyhodnotenie 59 súťažných vozidiel prebiehalo v príjemnej grilovačkovej atmosfére.
V nedeľu sme v kolóne navštívili predajňu ojazdených automobilov v Malutkie so súkromnou zbierkou oldtimerov a iných relikvií. V slnečnom počasí a vetre vo vlasoch sme sa po príjemne strávenom víkende vydali na cestu domov.
Kasper a Ove jr.
 
https://photos.app.goo.gl/i9K1ZdOQblm0tasD2
https://ovejr.rajce.idnes.cz/IV.Jurajsky_Rajd