Keď sa koncern General Motors rozhodol, že rozšíri modelové portfólio svojej švédskej dcérskej značky Saab, spustil vývojové práce kompaktného hatchbacku a stredného SUV.
Lenže príchod oboch modelov na trh bol vzdialený viac ako 5 rokov. A u GM chceli obsadiť trh okamžite. Na rad teda prišiel badge-engineering. SUV vzniklo na báze Chevroletu Trailblazer a kompaktný hatchback bol odvodený od iného koncernového príbuzného…Subaru Impreza!
Zatiaľ čo prvý model zaznamenal aspoň aký-taký úspech, kompakt s označením 9-2X bol dokonalým prepadákom. Za prvé dva mesiace predaja sa Imperzy s tvárou Saabu predalo len niečo málo cez štyri stovky kusov. A to len na trhu USA, pretože vedenie amerického koncernu malo aspoň toľko rozumu, že európskych zákazníkov sa týmto modelom nepokúšalo potešiť.
Ako sa ale ukázalo, ani liberálnejší americký trh takto divoký produkt neprijal. Pre nie príliš podarené auto ale prišlo vyslobodenie po roku výroby. Koncerny GM a Fuji Heavy Industries (Subaru) sa vybrali svojimi cestami a to znamenalo aj koniec auta, ktoré dostalo príznačnú prezývku Saabaru.
Napsal: Marko
zdroj: www.auto.cz
Zatiaľ čo prvý model zaznamenal aspoň aký-taký úspech, kompakt s označením 9-2X bol dokonalým prepadákom. Za prvé dva mesiace predaja sa Imperzy s tvárou Saabu predalo len niečo málo cez štyri stovky kusov. A to len na trhu USA, pretože vedenie amerického koncernu malo aspoň toľko rozumu, že európskych zákazníkov sa týmto modelom nepokúšalo potešiť.
Ako sa ale ukázalo, ani liberálnejší americký trh takto divoký produkt neprijal. Pre nie príliš podarené auto ale prišlo vyslobodenie po roku výroby. Koncerny GM a Fuji Heavy Industries (Subaru) sa vybrali svojimi cestami a to znamenalo aj koniec auta, ktoré dostalo príznačnú prezývku Saabaru.
Napsal: Marko
zdroj: www.auto.cz