utorok, 24.november 2020
Úvod Všeobecné NEVS nezaháľa.

NEVS nezaháľa.

-

Je potešiteľné, že i v prípade nástupnickej organizácie nášho milovaného saabu platí: „Trpezlivosť ruže prináša“.
No a tím trpezlivým bolo od začiatku jasné, že synergický efekt plynúci zo spojenia skúseného a zapáleného podnikateľa Kai Johan Jianga na jednej strane a majoritného akcionára NEVS spoločnosti National Modern Energy Holdings na strane druhej, nenechá na seba dlho čakať.  Rovnako dlho neotáľala ani čínska spoločnosť Panda New Energy Co. a obratom ruky objednala u NEVS dodávku 150 000 elektromobilov postavených na báze modelu SAAB 9-3 za účelom ich lízingového predaja na domácom trhu.
I keď model 9-3 milujeme, musíme akceptovať fakt, že vzhľadom na svoju váhu nie je tou ideálnou bázou na stavbu čistého elektromobilu. Objektívne tiež pripúšťame, že technický pokrok od roku 2003 urazil kus cesty. Niežeby deväťtrojke niečo podstatné chýbalo, to veru nie, no pri vývoji úplne nového a navyše alternatívneho vozidla je rozumnejšie začať „od gruntu“.
Podľa slov výkonného prezidenta NEVS Mattiasa Bergmana sú si tejto skutočnosti v Trollhättane vedomí. Rozhodli sa preto nestrácať čas a zostaviť tím, ktorý prinavráti nástupnickej značke technické revolučné prístupy svojho predchodcu. Udalosti dostali rýchly spád. Nestihli by ste si ani prečítať aktuálne vydanie Dagens Industri a už novo kreované vývojové oddelenie začalo chŕliť jedno zaujímavé riešenie za druhým. Zbesilému tempu sa niet čo diviť, Model 3 od tesly bude budúci rok realitou a tí, ktorí poznajú plány susedného volva vedia, že strata každého dňa je priveľkým luxusom.
Keďže progresívnu techniku je potrebné i nápadito zaodieť, stavil Stig Nodin /šéf vývoja produktov/ na osvedčenú firmu. Stačil jeden telefonát a Jason Castriota už sedel v prvej triede linky L.A. – Štokholm. Podľa K.J.Jianga idú náklady v tomto prípade bokom, pretože: „Náskok vďaka Jasonovmu progresívnemu štýlu bude pre konkurenciu zdrvujúci.“
Prvý prototyp uzrel svetlo sveta v rekordne krátkej dobe. Necelých 18 mesiacov od zahájenia projektu už krúžil prvý Zongshen po uzavretom a prísne stráženom trollhättanskom okruhu. Dá sa rozumne predpokladať, že názov vám nebude zrovna znieť najlepšie. Treba si však uvedomiť, kto je vlastníkom továrne a odkiaľ nemalé prostriedky na vývoj plynú. Možno vás poteší aspoň fakt, že výraz zongshen v mandarínčine znamená škandinávska polárna žiara. Jason schválne použil tmavší odtieň legendárnej farby Imola red, aby tak potešil funkcionárov Ríše stredu. Z rovnakého dôvodu volil aj šikmý dizajn laserových svetlometov.
Pozrime sa však na technické riešenia, ktoré majú zabezpečiť dostatočný náskok Zongshenu pred konkurenciou. Inžinieri umne zvolili novú modulovú platformu s označením TW /three wheeler/. Okrem súčasného modelu, ktorý je v karosárskom vyhotovení targa, bude na tejto platforme postavené aj kombi. Neskôr bude nasledovať hatchback, kabrio, SUV, MPV, Pick-up a Offroad. Ako posledný príde v Číne tak obľúbený sedan s predĺženým rázvorom a označením Zongshen Super Saloon L. Vzrušujúcim faktom je, že tak ako napríklad Alfa Romeo aj Zongshen hlási návrat k zadnému pohonu. Ten mu prepožičia nefalšované športové gény. Na zníženie ťažiska sú akumulátory o kapacite 500Ah umiestnené pod sedadlom vodiča. Elektromotory, každý s výkonom 500W, sú podľa súčasných trendov zabudované v nábojoch kolies. Znamená to, že ide vlastne o pohon všetkých kolies v NEVS označovaný ATWDS /all three wheels drive sometime/. V záujme zvýšenia dojazdu je Zhongzhen obutý do plášťov s nízkym valivým odporom Kenda 120×75/R12.
Za povšimnutie stojí viditeľná štvorzónová klimatizácia ako aj celá červená armáda bezpečnostných agentov, pardon asistentov. Ich funkčnosť samozrejme záleží od ostražitosti posádky.
Nakoľko ide zatiaľ o prísne chránený projekt, nie sú oficiálne k dispozícii technické parametre. Na stránke SAABSUNITED sme však našli zverejnenú tabuľku so zaujímavými jazdnými vlastnosťami nového Zongzhenu.
 
Kumulovaný výkon                   1,5kW
Max. rýchlosť                              45 km/h /zaťaženie jednou osobou/
Zrýchlenie 0-100km/h              III. Kvartál 2017
Dojazd na 1 nabitie                     80 km
Doba dobíjania                            8 hod. zo zásuvky 220V /Európa/
Doba dobíjania                            23 hod. zo zásuvky 220V /Čína/
Doba dobíjania                            37 dní zo solárnej stanice PV1 /súčasť balenia/
 
Z portálu AutoSpy.com sa nám podarilo stiahnuť obrázok prvého funkčného prototypu Zongshen XF-1.
nevs
Môžne už len úprimne dodať: Good job Jason!
Autor: Macallan Sienna 12y & Bushmills SM 10y

3 KOMENTÁRE

  1. ti Macallan Sienna 12y & Bushmills SM 10y su teda velmi tvorivi autori, aj ked macallan ma len 12 rokov a bushmills 10… na ziakov zakladnej skoly velmi slusny clanok

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno

Je potešiteľné, že i v prípade nástupnickej organizácie nášho milovaného saabu platí: „Trpezlivosť ruže prináša“.
No a tím trpezlivým bolo od začiatku jasné, že synergický efekt plynúci zo spojenia skúseného a zapáleného podnikateľa Kai Johan Jianga na jednej strane a majoritného akcionára NEVS spoločnosti National Modern Energy Holdings na strane druhej, nenechá na seba dlho čakať.  Rovnako dlho neotáľala ani čínska spoločnosť Panda New Energy Co. a obratom ruky objednala u NEVS dodávku 150 000 elektromobilov postavených na báze modelu SAAB 9-3 za účelom ich lízingového predaja na domácom trhu.
I keď model 9-3 milujeme, musíme akceptovať fakt, že vzhľadom na svoju váhu nie je tou ideálnou bázou na stavbu čistého elektromobilu. Objektívne tiež pripúšťame, že technický pokrok od roku 2003 urazil kus cesty. Niežeby deväťtrojke niečo podstatné chýbalo, to veru nie, no pri vývoji úplne nového a navyše alternatívneho vozidla je rozumnejšie začať „od gruntu“.
Podľa slov výkonného prezidenta NEVS Mattiasa Bergmana sú si tejto skutočnosti v Trollhättane vedomí. Rozhodli sa preto nestrácať čas a zostaviť tím, ktorý prinavráti nástupnickej značke technické revolučné prístupy svojho predchodcu. Udalosti dostali rýchly spád. Nestihli by ste si ani prečítať aktuálne vydanie Dagens Industri a už novo kreované vývojové oddelenie začalo chŕliť jedno zaujímavé riešenie za druhým. Zbesilému tempu sa niet čo diviť, Model 3 od tesly bude budúci rok realitou a tí, ktorí poznajú plány susedného volva vedia, že strata každého dňa je priveľkým luxusom.
Keďže progresívnu techniku je potrebné i nápadito zaodieť, stavil Stig Nodin /šéf vývoja produktov/ na osvedčenú firmu. Stačil jeden telefonát a Jason Castriota už sedel v prvej triede linky L.A. – Štokholm. Podľa K.J.Jianga idú náklady v tomto prípade bokom, pretože: „Náskok vďaka Jasonovmu progresívnemu štýlu bude pre konkurenciu zdrvujúci.“
Prvý prototyp uzrel svetlo sveta v rekordne krátkej dobe. Necelých 18 mesiacov od zahájenia projektu už krúžil prvý Zongshen po uzavretom a prísne stráženom trollhättanskom okruhu. Dá sa rozumne predpokladať, že názov vám nebude zrovna znieť najlepšie. Treba si však uvedomiť, kto je vlastníkom továrne a odkiaľ nemalé prostriedky na vývoj plynú. Možno vás poteší aspoň fakt, že výraz zongshen v mandarínčine znamená škandinávska polárna žiara. Jason schválne použil tmavší odtieň legendárnej farby Imola red, aby tak potešil funkcionárov Ríše stredu. Z rovnakého dôvodu volil aj šikmý dizajn laserových svetlometov.
Pozrime sa však na technické riešenia, ktoré majú zabezpečiť dostatočný náskok Zongshenu pred konkurenciou. Inžinieri umne zvolili novú modulovú platformu s označením TW /three wheeler/. Okrem súčasného modelu, ktorý je v karosárskom vyhotovení targa, bude na tejto platforme postavené aj kombi. Neskôr bude nasledovať hatchback, kabrio, SUV, MPV, Pick-up a Offroad. Ako posledný príde v Číne tak obľúbený sedan s predĺženým rázvorom a označením Zongshen Super Saloon L. Vzrušujúcim faktom je, že tak ako napríklad Alfa Romeo aj Zongshen hlási návrat k zadnému pohonu. Ten mu prepožičia nefalšované športové gény. Na zníženie ťažiska sú akumulátory o kapacite 500Ah umiestnené pod sedadlom vodiča. Elektromotory, každý s výkonom 500W, sú podľa súčasných trendov zabudované v nábojoch kolies. Znamená to, že ide vlastne o pohon všetkých kolies v NEVS označovaný ATWDS /all three wheels drive sometime/. V záujme zvýšenia dojazdu je Zhongzhen obutý do plášťov s nízkym valivým odporom Kenda 120×75/R12.
Za povšimnutie stojí viditeľná štvorzónová klimatizácia ako aj celá červená armáda bezpečnostných agentov, pardon asistentov. Ich funkčnosť samozrejme záleží od ostražitosti posádky.
Nakoľko ide zatiaľ o prísne chránený projekt, nie sú oficiálne k dispozícii technické parametre. Na stránke SAABSUNITED sme však našli zverejnenú tabuľku so zaujímavými jazdnými vlastnosťami nového Zongzhenu.
 
Kumulovaný výkon                   1,5kW
Max. rýchlosť                              45 km/h /zaťaženie jednou osobou/
Zrýchlenie 0-100km/h              III. Kvartál 2017
Dojazd na 1 nabitie                     80 km
Doba dobíjania                            8 hod. zo zásuvky 220V /Európa/
Doba dobíjania                            23 hod. zo zásuvky 220V /Čína/
Doba dobíjania                            37 dní zo solárnej stanice PV1 /súčasť balenia/
 
Z portálu AutoSpy.com sa nám podarilo stiahnuť obrázok prvého funkčného prototypu Zongshen XF-1.
nevs
Môžne už len úprimne dodať: Good job Jason!
Autor: Macallan Sienna 12y & Bushmills SM 10y