sobota, 27.júl 2024
ÚvodVšeobecnéNie každá jar je výhradne slnečná.

Nie každá jar je výhradne slnečná.

-

Prichádzajúca jar prináša okrem slnečných dní aj zopár oblakov. Dúfajme, že nebudú zlovestne tmavé, plné kyslých dažďov…
Minulý týždeň stíchol v Trollhättane na pár dní výrobný ruch. Dôvodom bolo pozastavenie dodávok niektorých dielov. Nie, tento krát nie v dôsledku prírodnej katastrofy v Japonsku. Za absenciou dielov sú údajné nevyrovnané záväzky automobilky voči svojim dodávateľom. O niekoľko dní sa však výrobné linky opäť rozbehli. Znamená to, že dodávateľské pohľadávky  boli uspokojené. Na ako dlho?
Nechceme špekulovať, pokúšame sa len analyzovať dostupné informácie. 1.4.2011 zverejnil majiteľ saabu firma Spyker Cars N.V. svoju výročnú správu. V nej nalieha na investorov navýšiť ich portfólia. V opačnom prípade bude automobilka čeliť nedostatku likvidity. Pred klasickým úverom sa preferuje kapitálový vklad. Je snaha Vladimíra Antonova vstúpiť do automobilky a jej načasovanie len náhodou, alebo je za ňou niečo viac?
Automobilky spolupracujú so svojimi kľúčovými dodávateľmi na báze úverových rámcov. V marci napríklad v USA predal SAAB 2069 áut, teda predpokladať, že neplánovite zvyšuje výrobu by bolo prinajmenšom nemiestne. Ako je možné, že podľa všetkého prekročil dohodnutý rámec a dodávatelia zastavili svoje dodávky? Zrevidovali svoje úverové rámce ako dôsledok nervozity z odchodu Jan-Ake Jonssona, alebo treba hľadať príčinu zase u pána so svojskými podnikateľskými sklonmi?
Nech je tomu už akokoľvek, verme, že po oblačnosti príde opäť slnečný deň.
Autor: J35
Prichádzajúca jar prináša okrem slnečných dní aj zopár oblakov. Dúfajme, že nebudú zlovestne tmavé, plné kyslých dažďov...
Minulý týždeň stíchol v Trollhättane na pár dní výrobný ruch. Dôvodom bolo pozastavenie dodávok niektorých dielov. Nie, tento krát nie v dôsledku prírodnej katastrofy v Japonsku. Za absenciou dielov sú údajné nevyrovnané záväzky automobilky voči svojim dodávateľom. O niekoľko dní sa však výrobné linky opäť rozbehli. Znamená to, že dodávateľské pohľadávky  boli uspokojené. Na ako dlho? Nechceme špekulovať, pokúšame sa len analyzovať dostupné informácie. 1.4.2011 zverejnil majiteľ saabu firma Spyker Cars N.V. svoju výročnú správu. V nej nalieha na investorov navýšiť ich portfólia. V opačnom prípade bude automobilka čeliť nedostatku likvidity. Pred klasickým úverom sa preferuje kapitálový vklad. Je snaha Vladimíra Antonova vstúpiť do automobilky a jej načasovanie len náhodou, alebo je za ňou niečo viac? Automobilky spolupracujú so svojimi kľúčovými dodávateľmi na báze úverových rámcov. V marci napríklad v USA predal SAAB 2069 áut, teda predpokladať, že neplánovite zvyšuje výrobu by bolo prinajmenšom nemiestne. Ako je možné, že podľa všetkého prekročil dohodnutý rámec a dodávatelia zastavili svoje dodávky? Zrevidovali svoje úverové rámce ako dôsledok nervozity z odchodu Jan-Ake Jonssona, alebo treba hľadať príčinu zase u pána so svojskými podnikateľskými sklonmi? Nech je tomu už akokoľvek, verme, že po oblačnosti príde opäť slnečný deň. Autor: J35