štvrtok, 26.november 2020
Úvod Všeobecné Žeby ďalší záujemca?

Žeby ďalší záujemca?

-

Po dobe relatívneho ticha z prostredia konkurzu automobilky SAAB sa objavili nepotvrdené chýry o ďalšom kandidátovi na kúpu firmy.
Mal by ním byť dokonca hráč z tej najvyššej automobilovej profiligy, koncern BMW. Podotýkame, že ide skutočne len o dohady, pri ktorých je často krát želanie zamieňané s realitou. V každom prípade sa s touto myšlienkou každá doráňaná duša saabistu rada poihrá. Po vyextrahovaní racionálnych fundamentov z ich emočného obalu získame niekoľko otázok, na ktoré nech každý odpovedá podľa vlastného presvedčenia. Tak napríklad:
Prečo by mal svetovo najúspešnejší výrobca luxusných áut záujem o problematickú automobilku?
BMW nemá najlepšie skúsenosti s akvizíciou iných značiek. Zmení svoj postoj?
Potrebuje BMW SAAB, keď dlhé roky sa tieto značky považovali za priamu konkurenciu?
Otázok samozrejme vyvstáva viac, ale skúsme nájsť aj niečo, čo by povedzme robilo takéto úvahy reálnejšími. Tak napríklad, BMW už ukázalo ochotu spolupracovať so švédskou značkou dohodou o poskytovaní prepĺňanej 1.6ky, resp. platformy pre model 92. Akvizícia britského rovra síce dopadla fiaskom, ale prístup koncernu k značkám MINI a Rolls Royce je priam ukážkovým modelom, ako stavať moderne na tradíciách. Čo viac by sme si mohli priať? BMW sa čoraz hlasnejšie profiluje ako „zelená“ značka. Tu by SAAB mal stále čo ponúknuť. Na priamu konkurenciu, žiaľ, treba už istú dobu radšej chytro zabudnúť. Škrtiaca politika GM vyústila do priepastných rozdielov medzi jej „nechceným dieťaťom“ a nemeckou trojkou. Ale prečo nevyplniť biele miesta v ponuke BMW tak, ako to urobil jeho konkurent z Wolsfburgu? A nakoniec snáď to najdôležitejšie. Tri magické spoluhlásky by v procese presviedčania sveta o znovuzrodení Fénixa zariadili všetko potrebné. A keď už nič iné, tak o predchádzajúcej vete môžeme s kľudom vyhlásiť, že  ide o axiómu.
Autor: J35
Po dobe relatívneho ticha z prostredia konkurzu automobilky SAAB sa objavili nepotvrdené chýry o ďalšom kandidátovi na kúpu firmy.
Mal by ním byť dokonca hráč z tej najvyššej automobilovej profiligy, koncern BMW. Podotýkame, že ide skutočne len o dohady, pri ktorých je často krát želanie zamieňané s realitou. V každom prípade sa s touto myšlienkou každá doráňaná duša saabistu rada poihrá. Po vyextrahovaní racionálnych fundamentov z ich emočného obalu získame niekoľko otázok, na ktoré nech každý odpovedá podľa vlastného presvedčenia. Tak napríklad:
Prečo by mal svetovo najúspešnejší výrobca luxusných áut záujem o problematickú automobilku?
BMW nemá najlepšie skúsenosti s akvizíciou iných značiek. Zmení svoj postoj?
Potrebuje BMW SAAB, keď dlhé roky sa tieto značky považovali za priamu konkurenciu?
Otázok samozrejme vyvstáva viac, ale skúsme nájsť aj niečo, čo by povedzme robilo takéto úvahy reálnejšími. Tak napríklad, BMW už ukázalo ochotu spolupracovať so švédskou značkou dohodou o poskytovaní prepĺňanej 1.6ky, resp. platformy pre model 92. Akvizícia britského rovra síce dopadla fiaskom, ale prístup koncernu k značkám MINI a Rolls Royce je priam ukážkovým modelom, ako stavať moderne na tradíciách. Čo viac by sme si mohli priať? BMW sa čoraz hlasnejšie profiluje ako „zelená“ značka. Tu by SAAB mal stále čo ponúknuť. Na priamu konkurenciu, žiaľ, treba už istú dobu radšej chytro zabudnúť. Škrtiaca politika GM vyústila do priepastných rozdielov medzi jej „nechceným dieťaťom“ a nemeckou trojkou. Ale prečo nevyplniť biele miesta v ponuke BMW tak, ako to urobil jeho konkurent z Wolsfburgu? A nakoniec snáď to najdôležitejšie. Tri magické spoluhlásky by v procese presviedčania sveta o znovuzrodení Fénixa zariadili všetko potrebné. A keď už nič iné, tak o predchádzajúcej vete môžeme s kľudom vyhlásiť, že  ide o axiómu.
Autor: J35