pondelok, 23.november 2020
Úvod Všeobecné Ako sa dá „natiahnuť“ euro v R&D rozpočte? No predsa univerzálnosťou.

Ako sa dá „natiahnuť“ euro v R&D rozpočte? No predsa univerzálnosťou.

-

Výskum  a vývoj predstavuje v automobilovom priemysle čiastky presahujúce deväťmiestne čísla. Preto nie je nepochopiteľné, že i na oko konkurenti vytvárajú aliancie s cieľom podeliť si tieto náklady.
Samozrejme, že takýto jav neprináša len klady. O zdieľaní komponentov s inými značkami by SAAB vedel dlho rozprávať. A pre nás, jeho fanúšikov, by to bolo rozprávanie veľmi bolestivé. O to viac poteší rozhodnutie Trollhättanu, že nové modely budú stáť na „in-house“ platforme. O pripravovanej novej 9-3 to bolo známe už skôr. Nová platforma Phoenix vychádza zo súčasnej 9-3. „Zväčšením rázvoru, novou zadnou nápravou, rozšírení a znížením architektúry a osadením novej technológie dostávame iný rozmer našich áut“, konštatuje Jan-Ake Jonsson. „Potom sme si povedali, prečo z nej neurobiť flexibilnú platformu? Môže predsa byť aj trochu dlhšia pre väčšie modely a prípadne vyššia pre crossovery. Pre malého výrobcu to predstavuje značné úspory. Naviac, získame spoločnú architektúru pre naše modely čo nám umožní ich výrobu v jednej fabrike. A to je ďalšie zníženie výrobných nákladov“, predstavuje plány Jonsson.
Pokiaľ platforma Phoenix je plánovaná pre nasledujúcu generáciu 9-5 a 9-4X, pre malý model 9-2 by bola príliš drahá. Tento model však oficiálne nefiguruje vo výrobných plánoch severanov. Do úvahy by prišiel len v prípade kooperácie s inou automobilkou.
Autor: J35
Predchádzajúci článokSAAB a budoucnost?
Ďalší článokPesimizmus Antonova?
Výskum  a vývoj predstavuje v automobilovom priemysle čiastky presahujúce deväťmiestne čísla. Preto nie je nepochopiteľné, že i na oko konkurenti vytvárajú aliancie s cieľom podeliť si tieto náklady.
Samozrejme, že takýto jav neprináša len klady. O zdieľaní komponentov s inými značkami by SAAB vedel dlho rozprávať. A pre nás, jeho fanúšikov, by to bolo rozprávanie veľmi bolestivé. O to viac poteší rozhodnutie Trollhättanu, že nové modely budú stáť na „in-house“ platforme. O pripravovanej novej 9-3 to bolo známe už skôr. Nová platforma Phoenix vychádza zo súčasnej 9-3. „Zväčšením rázvoru, novou zadnou nápravou, rozšírení a znížením architektúry a osadením novej technológie dostávame iný rozmer našich áut“, konštatuje Jan-Ake Jonsson. „Potom sme si povedali, prečo z nej neurobiť flexibilnú platformu? Môže predsa byť aj trochu dlhšia pre väčšie modely a prípadne vyššia pre crossovery. Pre malého výrobcu to predstavuje značné úspory. Naviac, získame spoločnú architektúru pre naše modely čo nám umožní ich výrobu v jednej fabrike. A to je ďalšie zníženie výrobných nákladov“, predstavuje plány Jonsson.
Pokiaľ platforma Phoenix je plánovaná pre nasledujúcu generáciu 9-5 a 9-4X, pre malý model 9-2 by bola príliš drahá. Tento model však oficiálne nefiguruje vo výrobných plánoch severanov. Do úvahy by prišiel len v prípade kooperácie s inou automobilkou.
Autor: J35